Internet

Lokalne SEO – co robić, aby zdobyć popularność w danej lokalizacji?

0
seo

Lokalne SEO to działanie polegające na poprawieniu widoczności lokalnych firm w wynikach wyszukiwania. Zapewnia ona większą widoczność i pozwala firmom promować swoje marki, produkty i usługi wśród społeczności lokalnych.

Wyszukiwarki identyfikują lokalizacje na podstawie informacji geolokalizacyjnych dostarczanych przez urządzenia podłączone do internetu. Jeśli chcesz zająć wyższą pozycję w lokalnych wyszukiwaniach, musisz zoptymalizować swoją witrynę jeśli chcesz osiągnąć skutecznie pozycjonowanie.

Google prezentuje lokalne wyniki wyszukiwania z mapą, po której następują trzy organiczne wyniki wyszukiwania. Na przykład, gdy użytkownik szuka “restauracji w Warszawie”, w SERP-ach jako pierwsze wyniki pojawią się trzy lokalne firmy i wycinek ich lokalizacji w Mapach Google.

Jeśli chcesz, żeby Twoja firma pojawiała się w lokalnych wyszukiwaniach, musisz mieć szczególne zainteresowanie różnymi elementami lokalnego SEO.

Profil w Wizytówce Google Maps

Ta funkcja pozwala firmom dodać zdjęcia, opisy i recenzje bezpośrednio do Map Google. Po dodaniu zdjęć właściciele firm mogą w każdej chwili edytować swoje wpisy i podawać dodatkowe informacje o swojej firmie. Mogą też zamieszczać linki do stron w mediach społecznościowych i blogów. Wizytówkę możesz utworzyć samemu lub zlecić profesjonalistą takim jak np funkymedia.

Keyword Research

Lokalne słowa kluczowe są nie tylko pomocne, ale także zwiększają twoje szanse na bycie zauważonym lokalnie. Skorzystaj z narzędzi takich jak Google Trends i Google Keyword Planner, aby ustalić, jakie słowa kluczowe są wyszukiwane w pobliżu Twojej firmy i dodaj je do treści strony. Możesz też skorzystać z Google Moja Firma, aby sprawdzić, jakie lokalne wyszukiwania skutkują wizytami na Twojej stronie.

Treści istotne dla danej lokalizacji

Jeżeli dostarczasz informacji dostosowanych do zainteresowań klientów, zwiększasz prawdopodobieństwo, że podzielą się oni tą treścią z innymi. To stwarza możliwości marketingu szeptanego dla Twojej firmy. Wybieraj artykuły, blogi, filmy, obrazy, infografiki i wpisy w mediach społecznościowych, które spełniają wymagania Twoich klientów.

Google poleca opinie klientów, zwłaszcza te pozytywne

Zachęcaj więc swoich klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi poprzez kanały mediów społecznościowych, fora, a także za pośrednictwem specjalnej strony internetowej. Upewnij się, że szybko reagujesz na wszelkie negatywne komentarze, w przeciwnym razie te wpisy będą pojawiać się wyżej niż pozytywne w wynikach wyszukiwania. Zbieraj też referencje od zadowolonych klientów przy kasie. To solidny sposób na zwiększenie sprzedaży.

Jak właściwie postępować z młodymi psami i kotami?

Previous article

Narzędzie do cięcia pasów ze skóry

Next article

Comments

Leave a reply

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi ogólnotematycznymi portalami informacyjnymi takimi jak fotowydrukimalik.pl na którym znajdują się informacje z branż takich jak budowlana, urody, motoryzacyjna oraz związaną ze zdrowiem i podróżami. Kolejnym naszym ciekawym portalem jest dzielesieksiazkami.pl który od niedawna jest w naszym portfolio.