Dla firm każdej wielkości, przekształcenie potencjalnych nabywców w realnych klientów jest głównym problemem. W wielu przypadkach proces ten można zoptymalizować poprzez wprowadzenie kilku prostych zmian, które pomogą ludziom podjąć decyzję o odwiedzeniu strony firmowej i dokonaniu zakupu. Jakie są więc wskazówki i sztuczki, które pomogą Ci usprawnić proces sprzedaży?
Zoptymalizuj obszar sprzedaży.
Istnieje kilka elementów, które należy wziąć pod uwagę, aby ulepszyć swoją stronę e-commerce. Ciekawym pomysłem jest system powiązanych produktów, sugerujący internautom nowe zakupy w zależności od zawartości ich koszyka. Przejrzysta informacja o kosztach wysyłki jest niezbędna. Mogą one być bezpłatne przy dużych zamówieniach. Poziomy zapasów i czasy dostaw mogą być również wyświetlane, aby upewnić klientów o Twoich możliwościach logistycznych.
Uprość system zamawiania.
Jedną z głównych wad witryny e-commerce jest zbyt skomplikowany proces składania zamówień. Ergonomia ma tu zasadnicze znaczenie dla ułatwienia zakupu. Proponowany moduł, aby był skuteczny, powinien mieć tylko sześć kroków (koszyk, dane klienta, sposób płatności, dostawa, komentarze i potwierdzenie zakupu). Usprawnienie systemu zamówień gwarantuje, że zainteresowani klienci nie zostaną utraceni.
Zróżnicuj rozwiązania płatnicze.
System zbyt restrykcyjny pod względem metod płatności może również zniechęcić część kupujących. Konieczne jest zaoferowanie modułu, który umożliwia opłacenie zamówienia wszystkimi możliwymi sposobami (karta bankowa, karta Visa, Paypal, czek, przelew). Dla nowych produktów można również stworzyć system zamówień przedpremierowych.
Pomyśl o urządzeniach mobilnych.
Coraz więcej internautów wykorzystuje urządzenia mobilne (smartfony, tablety) do dokonywania zakupów w sieci. Strona, która nie jest przystosowana do tego typu nawigacji, stanowi realną przeszkodę w dokonywaniu zakupów. Dlatego tak ważna jest optymalizacja wyświetlania powierzchni sprzedażowej pod kątem urządzeń mobilnych, przy jednoczesnym uwzględnieniu prezentacji produktu dostosowanej do urządzeń mobilnych. Infografiki podsumowujące cechy produktu będą mile widziane.
Buduj lojalność klientów.
Dobry proces sprzedaży to nie tylko sam zakup. Chodzi również o sposób, w jaki klienci są potem obsługiwani, aby zachęcić ich do ponownego zamówienia. W tym celu zaleca się stworzenie systemu lojalnościowego, z prezentami dla najlepszych klientów (oferty promocyjne, rabaty, produkty dostępne w przedsprzedaży itp.) Podobnie, rozbudowany newsletter może być wykorzystany do regularnego informowania klientów o nowościach w firmie.
Analizuj zachowania nabywców.
Usprawnienie procesu sprzedaży oznacza również lepsze poznanie swoich klientów i ich zwyczajów. Istnieje szereg czynników, które należy rozważyć w tym obszarze, bazując na kluczowych danych, które mogą być zbierane przez dedykowane oprogramowanie, takie jak Google Analytics. Ucząc się analizować dostępne informacje, można stwierdzić, czy stosowane ceny są uczciwe w porównaniu z konkurencją, koszty wysyłki atrakcyjne, a powierzchnia sprzedaży wystarczająco ergonomiczna. Wreszcie, dobrym pomysłem może być zachęcanie do przekazywania informacji zwrotnych za pomocą formularzy satysfakcji klienta.
Comments