Jeśli chodzi o naszą stronę internetową, mamy dużą konkurencję. Na świecie jest ponad miliard stron internetowych i ponad 3,5 miliarda wyszukiwań w wyszukiwarce Google każdego dnia. Jak więc sprawić, by nasza strona www znalazła się na szczycie listy wyszukiwarek, zamiast ginąć w odmętach cyberprzestrzeni?
Niezależnie od tego, czy jesteśmy właścicielem małej firmy, czy dopiero zaczynamy pracę jako freelancer, musimy sprawić, by ludzie znajdowali naszą stronę internetową w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing. Dlaczego? Ponieważ ruch organiczny to ruch darmowy. W przeciwieństwie do płatnych reklam, ruch organiczny nie kosztuje nas nic dodatkowego i jest wysoce ukierunkowany – co oznacza, że ludzie już szukają dokładnie tego, co oferujemy.
Google jest najczęściej odwiedzaną witryną internetową na świecie. Szacuje się, że wyszukiwarka ta uzyskuje 2 biliony wyszukiwań rocznie i ma ponad 90% udziału w rynku. Algorytm Google jest tak zaawansowany, że w każdej sekundzie jest w stanie przetworzyć ponad 40 000 zapytań.
Czy nasza firma jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google? Pozycjonowanie stron internetowych
Jeśli nie jesteśmy widoczni dla odpowiednich słów kluczowych, tracimy cenne leady, konwersje i sprzedaż. W rzeczywistości, 75% wszystkich kliknięć następuje na pierwszej stronie Google. Jeśli nasza strona www nie jest pozycjonowana na pierwszej stronie Google, tracimy wiele możliwości biznesowych, czyli potencjalnych klientów!
Osoby przeszukujące Internet używają słów kluczowych i fraz kluczowych, aby znaleźć poszukiwane elementy. Aby witryna była łatwiejsza do znalezienia, należy zoptymalizować ją i jej zawartość tak, aby zajmowała wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Po to właśnie jest pozycjonowanie stron www.
Wyszukiwarki mają automatyczne programy zwane pająkami lub robotami, które odwiedzają strony internetowe, czytają ich zawartość i tworzą wpisy do indeksów wyszukiwarek. Kryteria stosowane przez te programy do określania przydatności strony internetowej dla wyszukiwanego hasła różnią się w zależności od wyszukiwarki. Optymalizując swoje strony internetowe pod kątem dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania, można zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy trafiają na naszą witrynę.
Co to jest pozycjonowanie lokalne? Skuteczne pozycjonowanie strony www
Lokalne SEO to proces optymalizacji witryny, stron internetowych, profili społecznościowych, list katalogów i innych elementów w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwaniach lokalnych. Na przykład, załóżmy, że posiadamy sklep rowerowy w Łodzi. Jeśli chcemy dotrzeć do lokalnych konsumentów szukających hasła “sklep rowerowy” na swoich urządzeniach mobilnych lub komputerach, musimy zoptymalizować swoją witrynę pod kątem tego wyszukiwania.
Główną zaletą pozycjonowania lokalnego jest to, że pomaga ono firmom promować swoje produkty i usługi wśród lokalnych klientów dokładnie w czasie, gdy ich szukają. Lokalne SEO wykorzystuje różne strategie – pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach takich jak Google, katalogi biznesowe, takie jak Yelp, Superpages, Foursquare, Yellowbook, Google My Business, Bing Places for Business, zlokalizowane treści na stronie, recenzje online i inne strategie.
Ile trwa pozycjonowanie stron internetowych? Kiedy pierwsze efekty pozycjonowania strony?
Jak długo trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania strony www? To pytanie zadaje wiele osób, a odpowiedź brzmi: to zależy.
Istnieje wiele czynników, które wpływają na szybkość strategii pozycjonowania i musimy być świadomi ich wszystkich, aby wiedzieć, ile czasu zajmie nam uzyskanie wyników.
Ogólnie rzecz biorąc, świat pozycjonowania stron internetowych jest bardzo zmienny i szybko się rozwija, dlatego nie możemy z całkowitą pewnością określić dat ani wskaźników. Możemy jedynie dokonywać szacunków na podstawie doświadczeń z podobnych projektów.
Zobaczmy więc, jakie są główne czynniki wpływające na czas potrzebny na pozycjonowanie SEO:
- Konkurencja w naszej branży
Spośród wszystkich istniejących czynników SEO, ten jest zdecydowanie najważniejszy. Jeśli nasza firma ma dużą konkurencję w Google, będzie o wiele trudniej uzyskać wyniki, niż jeśli mamy małą konkurencję lub nie mamy jej wcale.
To normalne, że jeśli w naszej niszy jest wiele firm (lub stron internetowych) konkurujących o tę samą grupę odbiorców, znacznie trudniej będzie uzyskać dobre pozycje w Google, niż jeśli jest ich niewiele lub nie ma ich wcale.
- Autorytet i zaufanie naszej strony internetowej
Witryny o większym autorytecie (mierzonym liczbą backlinków z innych stron internetowych) znacznie szybciej poprawiają swoją widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Linkowanie wewnętrzne również jest istotnym elementem w pozycjonowaniu stron www.
- Rozmiar witryny (liczba stron)
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, które posiadają wiele podstron jest trudniejsze i wymaga więcej pracy oraz czasu.
- Jakość treści (im lepsza treść, tym szybsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania)
Treści na stronie internetowej, czy też treści przygotowywane dla sklepów internetowych muszą być bogate w konkretne słowa kluczowe i frazy kluczowe. To zdecydowanie poprawia widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto najpierw przeprowadzić analizę fraz kluczowych kierujących użytkowników na stronę internetową (dostępną po połączeniu Google Analytics z Google Search Console). Treści strony w pozycjonowanie stron www to bardzo ważny aspekt i nie może zostać pominięty!
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/
Comments